søndag 7. august 2011

Sykehus og Offentlig transport

I går var det endelig fredag, og utrolig deilig å kunne sove lenge om morgnen. I går var jeg på min første volleyball trening etter skolen, noe som var urtolig gøy. I Norge pleide jeg å hate når vi hadde volleyball i gymmen, men det er faktisk utrolig gøøy. Vi kjørte ca. 40 minutter fra skolen med buss ut til et utrolig fint anlegg med en stor hall, svømmebasseng og fotball baner. Alle jentene på laget var utrolig hyggelige, og selvom vi ikke var så mange hadde vi hele to trenere. De fleste mente at jeg lærte utrolig fort, og jeg skal definitivt fortsette utover året. På kvelden dro jeg og søsteren min på et arrangement på skolen som het Festival de la voz. Det var en slags konkurranse hvor både sangere og band kunne delta. Det var utrolig gøy, og så utrolig mange flinke! Det var to klasser, en for de små, og en for de eldre i tilegg til bandene. Det var to gutter som vant den yngste klassen, og det var utrolig søte, talentfulle og ikke minst sjarmerende.

I dag dro jeg og den eldste vertsøsteren min på kjøpesenteret for å handle inn litt nødvendige ting. Etter dette skulle jeg bli med på noe som kalles "scout". Først trodde jeg dette var som speideren i Norge, men det visste seg at det er en slags fritidsklubb hvor de gjør masse morsomst, og drar på turer rundt om i Chile og nabolandene. Hvis jeg fortsetter får jeg være med på en tur i februar hvor vi enten skal til argentina eller Peru, men jeg får se hva jeg gjør. Det er en utrolig god måte å få snakket enda mer spansk, og vært enda mer sosial, men det er slitsomt når det alltid går i hundre, i og med at jeg konstant må konsentrere meg når jeg snakker med folk. I dag lagde vi noe utrolig godt som heter sopaipillas. Det er en slags type snaks, eller salte kaker, litt vanskelig å forklare, men utrolig godt.
Yo hice un pez y dos corazones:)

I kveld skulle vi egentlig på en klasse fest, men i går slo vertsøsteren min foten da hun spillte håndball, så i dag ble det en tur på legevakten. Det var utrolig morsomt, har aldri ledd så mye i hele mitt liv. Alt var så utrolig komisk, men de fant ut at foten var kraftig forstuet, tror jeg. Er ikke like lett å få med seg alt hele tiden. Det ble i hvertfall en halvveis gisp som må sitte på til mandag, jeg er ikke helt sikker på om det hadde vært nødvendig i Norge, men men:) I og med at vi brukte såpass lang tid på sykehuset ble det ikke noen fest i dag, men vi ble hjemme og spiste wii og så på film, var egentlig ganske avslappende og deilig. Forresten så fikk jeg prøvd ut den offentlige transporten for første gang i dag. Jeg trodde jo dette skulle bli helt håpløst i og med at verken bussene eller t-banen har en tidsplan eller rute tabell, men det gikk overraskende greit. Likevel fortalte AFS frivillige at man burde beregne god tid hvis man skal rekke noe her nede:)

Jajajaja... en hospital
Til middag i dag spiste vi SUSHII!! Det er jo forsåvidt ikke første gang jeg smaker sushi, men det er første gang jeg prøver det ordentligt. Jeg har blitt utrolig flink til å spise ny mat her nede, og sushi var faktisk ikke så ille, men alle sier at man må spise det flere ganger for å like det ordentligt godt.

Sushi med blekksprut, kylling, rømme, reker og masse annet rart:)
Chaaaooo

3 kommentarer:

  1. Haha, faar haape det gaar bedre med henne :D
    Sushi ja, mhm

    SvarSlett
  2. Hei Ane,

    Skjonner at du trives (: og at spansken gar over all forventing, og at du utvider mat vanene dine det er bra! Flott at du har begynt med volleyball.

    mamma

    SvarSlett