fredag 2. september 2011

1 måned + litt flere dager i Chile


I dag har jeg tilbragt en hel måned i Chile. Eller jeg hadde det da jeg begynnte på dette innlegget, men nå er jo det snart en uke siden, hehe:)

Vel, jeg er temmelig lei av skolen alerede, og vi har prøver hver eneste dag. Har begynt å frustrere meg veldig over språket fordi det er så sinnsykt irriterende å ikke kunne følge med i samtalen. I helgen dro vi ut til sjøen fordi familen min har en leilighet der. Det var en utrolig koslig by, og jeg gleder meg til å tilbringe tid der i sommer. Ellers har det ikke skjedd så mye egentlig, jeg har jo en normal hverdag som dere der hjemme. Det går for det meste i skole og lekser, neida, joda, neida. Ellers hadde jeg min første løpetur i Santiago på onsdag, noe som var temmelig mislykket i og med at gradestokken passerte 29 grader. Herrejesus, og nå er det liksom vinter. Jaja, skal ikke klage! Neste uke starter ferien, jippi. Eller nasjonaldag ferien eller noe sånt, den starter i hvertfall på torsdag og varer ca. en og en halv uke. Vel ellers har det ikke skjedd så mye, jeg er blitt flinkere til å stå opp om morgnen, og spise salat, og i dag har jeg volleyballtrening i fire timer. Herregud, jeg blir ugjenkjennelig når jeg kommer hjem igjen.. Jeg og vertsøsteren min har i hvertfall bestemt oss for å være klare for bikinisesongen som er i desember alt!! Herlig, herlig, herlig. Og jo forresten, så opplevde jeg mitt første jordskjelv på lørdagen som gikk!! Å, sykt kult når alt begynner å riste. Ta det rolig, det er jordskjelv i Chile hele tiden, men de er veldig små. De hadde et kjempe stort et i fjor, som sikkert de fleste har hørt om, men det er ikke vanlig. Vel, andre nyheter før jeg runder av, de driver fortsatt og demonstrerer for offentlig skolesystem her nede. Og ja, til alle som lurer, jeg er en stor tilhenger og er med på hver eneste protest!!! Nei... den spøken begynner å bli litt gammel nå, kremt kremt. Anyways, det er hyggelig at alle maser på meg når jeg ikke oppdaterer, kommentarfeltet har tørke så det er litt vanskelig å få med seg at folk er innom her, men tydeligvis setter dere pris på mine bloggkunster. Noe som forresten er drit kjedelig, skjønner virkelig ikke hvordan folk klarer å blogge flere ganger om dagen. Jeg dør av en gang i uken.

Uansett, her er i hvertfall noen bilder fra da vi tilbragte helgen ved sjøen: ;););););)



















hmm...
JA!!
Nei...
Forever alone







TARZAN HUS 


Turist
Det er slike godsaker som gjør at jeg har iverksatt et hardt treningsporgram 





Poetisk

Flotte kusiner
Vanvittig flink fotograf



YEAH
Nå har jeg igjen utsatt med å poste innlegget, for EGENTLIG skulle jeg gjøre det i morges, men det rakk jeg altså ikke. I dag har det skjedd fint lite, jeg har vært på håndballtrening, noe som gikk overraskende bra. Føler jeg blir bedre og bedre, og alle på laget er supre jenter så det er utrolig gøy. Ellers har jeg og Patchi vært på butikken, SYKT, hehe. Været begynner å bli skrekkelig varmt, og det er tydelig at det går mot vår. Helgen blir temmelig rolig, og jeg skal trene og på sightseeing rundt i byen. Torsdag neste uke begynner ferien, som varer en og en halv uke, jippi. Det er som jeg sa tidligere nasjondaldag uke, og da lover jeg å skrive om hvordan man feirer slikt i Chile. I dag hadde vi en samling på skolen, med chilensk dans og nasjonaldrakter, kjempe kult å se på. Og ja, så ble jeg forresten invitert i bursdag neste lørdag. Bursdagen har det med å være temmelig store her i Chile, ca.150 inviterte gjester. Skjønner ikke hvordan det huset skal overleve, men men. Siden dere digger bloggingen min, skal jeg legge ut bildene jeg tok i byen i dag. Men etter det har jeg faktisk ikke mer å blogge om. Lover å skrive et nytt innlegg på Søndag!
Ingeborg har bursdag i dag!
Hmm, ja
Våren kommer 

Santiago BY NIGHT WOW


Blir bare mer og mer gæren i Chile, står midt i veien og greier.
CHAAAOOO

3 kommentarer:

  1. savner deg! gleder meg til neste oppdatering!
    Anna<3

    SvarSlett
  2. Vi folger med pa bloggen din og syes den er goy a lese (;fine bilder fra sommerstedet!

    mamma

    SvarSlett