tirsdag 13. september 2011

Vinteren er langt fra kald og grå

Som sikkert de fleste har fått med seg så har jeg ferie for øyeblikket. Det er utrolig deilig og tempraturene bare stiger og stiger. De siste dagene har vi hatt rundt 30 grader, og det er offisiellt fortsatt vinter! Vertsfar leter etter noen som kan få renset bassenget, så ganske snart blir det bading hver eneste dag. På torsdag drar vi ut til sommerhuset/leiligheten som ligger ved stranden og blir der over helgen. Er ikke helt sikker på når skolen starter igjen, men det blir neste uke en gang. Da forandres uniformen også, og vi går over til t-skjorte, noe som er flaks fordi for øyeblikket holder jeg på å smelte. Forrige Fredag var det Pachi sin bursdag, og kvelden fyllt med god mat og masse morro. På lørdag dro vi ENDELIG på shopping, fikk ikke sett halve senteret en gang da, så skal tilbake med en klassevennine i morgen(Onsdag). På kvelden var det familiebursdag, og klokken ti skulle jeg i enda en bursdag til en i klassen. Hadde egentlig ikke tenkt til å gå siden jeg var så sliten, men jeg er så glad jeg gikk. Var utrolig morsomt, og ble mye bedre kjent med alle i klassen. Vertsfar hentet meg klokken to fordi vi skulle opp litt tidlig på Søndag, slik at de kunne vise meg litt mer av Santiago.

Feliz Cumpleaños Pachita!
Shopping!
RUNDTUR I SANTIAGO: 
Bilde fra en brolagt gate utenfor en bygning i Santiago som ble brukt som torturkammer for 30 år siden. Steinene er til minne om alle de 96 menneskene som gikk bort i dette huset. 


Demonstrasjonen for gratis skolevesen pågår fortsatt for fullt i Chile. Her utenfor et av de største universitetene i Santiago, som for øyeblikket er stengt for å vise sin støtte i debatten.
Presidenten med kaninører
Utenfor "det hvite hus" i Santiago









Nasjonaldagen nærmer seg, og Santiagos gater er pyntet med nasjonalfargene.
Inne på Santiagos største marked. Det består av mange kjente restauranter og spessielt en fiskerestaurant som er kjent over hele Chile. (Donde Augusto)
Her sammen med Augusto som er restaurantes fjes, folk fra hele verden har skrevet om han i reisebøker. En fantasisk fiskeresaturant.
Folk fra hele verden har lagt igjen gaver som står utstillt i hele restauranten. Her en norsk reisebok om Chile.



CHAAAOO

1 kommentar: