fredag 6. januar 2012

Fantasilandia

I går tok jeg turen til fantasilandia med Payton, su hermana, su prima, una amiga de su hermana og noen venner fra skolen min. Det er en fornøyelsespark i Santiago som egentlig ikke er så stor, men som hadde et bredt utvalg av morsomme karuseller. Selv har jeg jo høyde skrekk, men var med på alt og vi hadde en super morsom dag. Vi ankom rundt klokka 12 og hadde hele 7 timer i parken før vi tok metroen hjem. Det er jo herlig å bo i en stor by også fordi det er alltid noe å finne på. Av tidligere erfaringer tok jeg ikke med meg kameraet, men fant ut halvveis uti oppholdet at min chilenske mobil tlf hadde kamera, så da ble det litt knipsing alikevel:)

Her er vi klissvåte etter å ha tatt en av vannkarusellene, men det var ikke selve turen som var årsaken! For å komme seg ut av karusellen måtte man gå over en bro der man kunne se på når båtene kjørte nedover bakkene. Vi ble dermed stående på brua for å se på en gang og fikk en dusj så kraftig at noen datt bakover. Dette resulterte i at vi ble klissvåte, tak gud for det varme været i Santiago!

Det var en kjempefin dag, hvis man ser bort i fra at jeg ble solbrent IGJEN. Solen er utrolig sterk her i Chile, så i dag har jeg ikke satt beina utenfor huset! ikke det at det spiller noen rolle fordi dette er en av de første dagene på lenge hvor vi har hatt overskyet vær! I går kveld kom det tilogmed litt regn, men ingen klaging fra meg av den grunn. Det blir bare lettere å sove, og deilig å ikke gå rundt å koke over hele tiden.

I morgen skal foreldrene mine i et bryllup hele dagen utenfor Santiago. Jeg fikk tilbud om å være med, men vertsmoren min trodde det var bedre for meg å bli igjen her i og med at det bare er gamle mennesker som skal. Det er jeg egentlig ganske enig i, så i morgen skal jeg og Payton finne på et eller annet. Hun drar jo på Tirsdag, så vi har ikke så mye tid igjen nå. Huff, det blir trist!

Vi var på kino her om dagen også, for å se Ano Nuevo enda en gang. Favoritt film altså! Payton hadde ikke sett den før da, men syntes den var ok. Vel, vi bestemte oss for å bestille på premium sal, bare for å se hva dette var for noe. Vel.. Det var nok litt bortkastet, for det var jo bedre seter og egen kiosk også videre, men det gikk også ann å bestille mat fra restauranten og drinker fra baren mens du ser på filmen. Dermed utnyttet jo ikk vi tilbudet til det fulle, men nå har vi i hvertfall gjort det også!
Chaao!

2 kommentarer:

  1. Tror nok du har et par søsken som kunne tenke seg den fornøyelsespaarken når vi kommer ned Ane (:

    SvarSlett
  2. jaa, det har jeg lyst til!! :D

    SvarSlett