mandag 30. januar 2012

Lago Rapel

Forrige uke dro jeg med familien til en innsjø for å tilbringe helgen med båtlivet. I Norge er vi jo vant til å ha seilbåter og slikt ved sjøen, men her i Chile er vannet bådet utrolig kaldt og været er utrolig uforutsigbart. Jeg må innrømme jeg ble litt overrasket da vi hadde satt båten på vannet og jeg så alle de gigantiske husene som lå langs hele bredden. Familien min har altså en seilbåt, også lånte vi et hus sammen med tre andre familier. Det var en utrolig morsom helg, og når så mange chilenere er sammen blir det et fantastisk liv. Vi fikk prøvd både seiling, vannski og på lørdagen innsisterte alle på at jeg skulle lære å danse ordentlig reggaton. Skal innrømme at dette var en smule flaut, men det er så morsomt å få bedre innblikk i kulturen. Med tanke på at husene lå såpass tett var det null problem å gå på besøk til hverandre, og i nabohuset var det masse ungdommer som var på tur, så da ble vi kjent med litt flere personer der også. Alder har egentlig ikke så mye å si i Chile, så på kveldene var vi med folk fra 15 til 32 år! Det var en utrolig morsom helg, og selvom jeg ble litt solbrent (som alltid) var det super gøy å prøve å stå på vannski. Var jo såklart den eneste som klarte det på første forsøk, kremt. Ellers var det sikkert masse annet morsomt som skjedde, men det kommer jeg ikke på i farten så det er vel like greit å poste noen bilder isteden:)

Hund som chiller 1
Hund som chiller 2
Hund som chiller 3
Vi måtte jo gjøre Titanic når vi først var på en båt
Dette lignet jo mer på et slott en et hus egentlig, noen av husene var helt sinnsykt store.
Også mistet vi fenderen i vannet da, alltid vært et skikkelig båtmenneske


Også danser vi litt
Og litt til!
Jeg og vertsøs måtte spise på barnebordet, baksiden av å være utvekslingsstudent..neida, heh
Somos chilenos!!
Alltid smigrende når folk sier at vi ligner.. øh?
Dere burde legge til den fantastiske teknikken jeg bruker når jeg reiser meg, nevner igjen at det gikk på første forsøk!
Okei.. andre
Fortsatt storfornøyd i Chile, masse hilsner fra meg!!

2 kommentarer:

  1. Ser jo riktig så kult ut dette Ane. Vannski og hyggelig helg er jo ikke å forakte. Her hjemme er det nå minus 10 grader, så vannski her ville vært litt kallt. Vær glad du er i varmen. Stå på!

    SvarSlett
  2. Det så sykt gøy ut, mesunner deg til 10000!!
    Håper du koste deg veldig, dere ligner veldig må jeg si:))

    SvarSlett