tirsdag 3. januar 2012

Godt Nytt År!

Da var nyttårsaften endelig overstått og vi er inne i et nytt år!! Snart har jeg faktisk gjennomført halvparten av oppholdet, og det sies at tiden etter jul bare flyr forbi. Som nevnt tidligere har jeg jo sommerferie nå, så dagene består mest i å late seg ute i solen med venner. Nå er det også like før alle utvekslingsstudentene som bare skulle være her i 6 måneder skal dra hjem, noe som betyr i at Payton drar. Huff, trist. Vi skal oppretholde kontakten da, bare jeg får surret meg til å godta henne på skype. Ellers er det så varmt her nede nå at det er til å bli gal av, svetten renner og det er umulig å sove! Jeg vet dere der hjemme sier at man ikke skal klage på varmen, men føler jeg har min fulle rett til å gjøre det nå. Jeg og vertssøter fant ut at det hjalp litt å ta seg en dukkert i bassenget like før vi legger oss, men uansett... Planene for sommerferien er jeg ikke helt sikker på ennå, utrolig typisk Chile, haha. Plutselig skal vi noe, og plutselig skal vi ikke. Det gjelder å være forberedt på at ting både blir planlagt og avlyst i siste liten. På en måte er det jo litt bra at vi ikke har dratt fra Santiago enda, fordi unntatt pakken fra Bestemor har jeg fortsatt ikke mottat julegaver. Vertsfamilien min synes det er morsomt da, og spøker om det hele tiden. Som sagt kommer jo nemmelig familien på besøk i slutten av Mars, så de sier hele tiden at de kommer til å ankomme før pakkene! Kjempe positiv tenkning, neida, det er bare å smøre seg med tolmodighet. I morgen skal jeg ut og kjøpe noen julegaver til meg selv da med Peyts(Hanna har fått det for seg at vi måtte gi henne et kallenavn), hun drar jo snart så nå er det suvernir shopping for fullt. I tilegg skal jeg melde meg inn på treningssenteret igjen i morgen, siden det ser ut til at vi i hvertfall blir i Santiago ut januar(men hvem vet). Ellers skal jeg prøve å holde dere oppdatert, men det er ikke like lett å ha tid til det hele tiden. 6 måneder igjen nå!!

Forresten har jeg funnet ut at man kan se hvor i verden de folkene er fra som leser bloggen din. Sykt kult at jeg har hits fra Hong Kong og Australia, haha. Og jeg vet det ikke er fordi jeg er oppført på blogglisten til AFS, fordi det virker ikke som de har oppført meg der. Har bare sendt mail 3 ganger da, men får vel nøye meg med at familie og venner leser bloggen. Her er bildene fra nyttårsaften ++ litt mer:

OG enda en ting. På nyttårsaften fikk jeg en fetter!! Onkel sendte meg bildet, og jeg viste det rundt til alle, og vertsmoren min sa tilogmed at han lignet på meg. Så spurte jeg hvordan hun kunne se det, så sa hun at vi har den samme nesen, som hun mener jeg har arvet etter pappa. Men da sa jeg at dette var onkelen min på mamma sin side, så jeg tror hun egentlig mest sa det for å være hyggelig. Uansett, så synes de han var kjempe søt!

Okei, nå kommer bildene:
 Her har en av hundene snekete seg inn i huset(de lever nemmelig ofte ute i Chile), og han bare la seg ned for å slippe å gå ut igjen. Det endte med at tre stk måtte hjelpe til å dra han ut igjen. Morsomt
Selvom det var mye morsomme hatter inne i bildet, må jeg nok innrømme at dette er det beste bildet som ble tatt på nyttårsaften i år. Fikk meg en god latter da mamma sendte dette.
 Dagend derpå med lunsj ute i det fine været. Selv er jeg så solbrent at jeg ikke kan gjøre annet en å sitte i skyggen.
 Vi kastet isbiter i bassenget da. Fordi vi har mye å gjøre
CHAAO!

1 kommentar:

  1. Jeg krysser fingrene for at dette innlegget kommer gjennom....
    Det ser jo ut som om du har det bra, og koser deg med 'familien' din! jeg må bare si det, men jeg elsker familien din bare ut i fra bildene.. de ser så harmløse og gode ut! haha :)
    kos deg vidre i varmen, og ikke glem å trene!! vi sees om 6 måneder! Savner deg! <3
    - juls

    SvarSlett