onsdag 2. november 2011

3 meses: Hva jeg har gjort i det siste

Vil bare starte dette innlegget med å si to ting. Nr 1: Jeg vet at overskriftene burde være på spansk og ikke engelsk, i og med at jeg bor i Chile! Grunnen er rett og slett at som dere alle vet høres alt villt mye kulere ut på engelsk enn noe annet språk. Nr 2: jeg oppfordrer alle til å følge nøye med på bloggen til Vilde, for bedre blogger skal du lete lenge etter!

Når det er sagt... Jeg har jo som sagt gått inn for å blogge hver dag denne uken, men hva skal jeg starte med? Jeg kikket litt nedover bloggen, og så at det er lenge siden jeg har lagt ut bilder her. Legger jo ut mye på facebook, men det er ikke alle som for sett alt der:) Her er i hvertfall bilder fra hva jeg har gjort den siste tiden!
Tatt metro til skolen for første gang! Jeg og Pachi kom bare 20 minutter for sent...
Hengt en del på PA, mitt og Paytons andre hjem!
Spist is på PA. Spist is ganske mange andre steder også egentlig.
Vært alene hjemme for første gang!! Med Payton og masse digg
Og uten lyd på tv-en.......
Super 8!! Beste sjokoladen ever..
Meeen så fikk vi til lyd alikevel daa 
Drakk en del juice, hehe
Som sagt spist masse digg!! Sånn som skjer når vi har langhelger hele tiden.
Pachi daa
Stått på min første bilogiprøve!!
Lånt ut iphonen min.. 
hmm
Og enda et..
Vært med Lizzii,  savner Jesper da.. Beste hunden ever.
Vært på en villt kjedelig busstur, eller den var egentlig ikke så lame. Bare litt 
Dratt til Santa Cruz med AFS, skriver et innlegg om dette senere 
Hatt det ganske gøy på AFS møte i Santa Cruz
Nytt det fantastiske været i Santiago
Trent en del
Undersøkt bussruter opp til Purto Montt, hvor turen min til Patagonia starter neste Onsdag! Kan ikke ventee 
Klart å kjøpe bilettene helt alene sammen med Payton!! Vi var bare litt stolte da vi klarte å finne fram og kjøpe riktige biletter, bare ved å ha addressen!! Santiago er stor en stor by altså!
 Opplevd noe utrolig spessielt!! Forrige uke var det eldste trinnet ferdig på skolen, altså 4 klasse.(jeg går i tredje) De slutter tidligere enn oss andre, fordi i Chile trenger man å ta tester som heter PSU for å komme inn på universitetet. Dermed trenger de eldste de siste månedene til å studere for disse testene. Fredag forrige uke, da de gikk ut, stillte alle trinnene opp i skolegården og laget en slags tunell hvor 4-klassingene skulle gå gjennom. Jeg var blitt advart på forhånd med at dette var en veldig følelsesladet seremoni, noe jeg ikke trodde så mye på, siden hele greia dreide seg om at de slutter på skolen. Vel, jeg tok i hvertfall skrekkelig feil!! De fleste gråt, og jeg må innrømme at det var en utrolig flott seremoni da alle 4 klassene gikk gjennom folkemengden og fikk kort, ballonger og gaver. Vi burde så absolutt ha noe slikt i Norge! Selv ble jeg ganske trist siden jeg drar tre måneder før denne seremonien avholdes neste år, har så utrolig lyst til å oppleve det!!
De minste setter seg til med ballongene
Siden vi er i tredjeklasse sto vi sist i paraden som var stillt opp etter klassetrinn:)
La ut en film til dere og greier! Superblogger!

Spist masse god Chilensk mat!
Vært i Maitencillo(sommerhuset) med verdens beste vertssøster! (Skriver mer om dette senere)
Vært på matbutikken i Maitencillo med Pachi og Koni! 
Kledd seg ut i Maitencillo for Haloween.
Veel, det var en kort oppdatering på hva som har skjedd i det siste. Men som sagt, jeg kommer tilbake med mer alerede i morgen!

Chaaao

2 kommentarer: