torsdag 15. desember 2011

Jul i Chile

Nå som julen er like rundt hjørnet skulle man vel tro at julestemningen var på topp? Dessverre er det ofte vanskelig for utvekslingsstudenter spessielt fordi man har egne tradisjoner i hjemlandet. Jeg skal ærlig innrømme at jul i Chile er veldig annerledes fra Norge, både når det kommer til været, pynting og mat. Likevel er det en viktig ting jeg har lært på utveksling, og det er å tenke positivt! Og selvom jeg savner å våkne opp til dette i Desembermåned:
Man merker litt savn når slike idylliske bilder kommer opp, spessielt det siste der. Men som sagt, det gjelder å tenke positivt, og også gjøre det beste ut av situasjonen. I stedet for å tenke på det man savner, gjelder det å sette pris på det man alerede har. Jul er en fantastisk høytid uansett:)
 I tillegg har jeg verdens beste vertssøster som hånlagde en kalender til meg! Den var så fin, og det var så snillt i og med at kalendere er noe som er sykt typisk Norge for å få den riktige julestemning. Pachi<3
Chaaaao!

4 kommentarer:

  1. Vi vil savne deg i julen Ane, men gitt det vaeret vi har naa hadde det ikke vaert dumt for oss med sommer og sol heller.

    SvarSlett
  2. Hei du!
    Dette har jeg tenkt jeg skulle gjøre lenge. Selv om jeg ikke har kommentert, leser jeg ofte bloggen din, så vi følge med.....
    Alle her hilser så mye, og Tina sier ofte 'Jeg savner Ane'. Det gjør vi alle, men vi er utrolig stolte av deg.

    SvarSlett
  3. Så sykt kul julekalender, mye bedre enn de man får i norge. Jaja, jul uansett, det er ikke sånn kjempe mye snø her heller, i dag så pyntet jeg juletre, følte da at du ikke var her siden vi ikke kranglet om hvordan det skulle se ut. thihi. Ser dere også har pyntet juletre, det var veldig fint. Håper du snart får pakken da, gled deg!! Hva pleier man å spise i Chile på juleaften egentlig? Jeg merker nå i julen at jeg savner deg KJEMPE MYE! Det er faktisk ikke så lenge til vi ses, pare et par månder, gleder meg sykt. Vi snakkes sis, love u
    Klæm Ingeborg

    SvarSlett